Saturday 12 October 2013

Qada' Entry #1 Syawal


Assalamualaikum kepada blogger sekalian,

Pertama dan selama-lamanya mari memanjatkan rasa simpati terhadap ular berkenaan yang digeget dengan rakusnya oleh manusia yang kurang waras yang tiada akidah terhadap Allah s.w.t sebagai tuhan dan tentunya tidak pernah menganbil tahu Allah lah yang mengharamkan arak dan meletakkan sebagai syariat islam, kerana terlalu banyak nye pun adui ter ber kesan buruk arak terhadap manusia.


Apa yang kita dapat lihat dewasa ni, bukan manusia sahaja yang menimpa azab daripada keburukkan arak, bahkan Persatuan Ular-ular SeDunia (P2US) telah membuat sidang tergempar dan menyimpulakan resolusi bahawa mereka berasa pening dan terpinga-pinga apabila mereka tentibee je digigit oleh manusia. Sepatutnye mereka la yang mengigit manusia seperti yang dilakukan oleh nenek moyang mereka dan semestinya lebih berbisa daripada lagu Hattan-biso bonarr biso bonar..

Allah semenangnye lebih tahu akan tiap-tiap sesuatu itu. Itu yang paling bonar.


Dah lama aku perati sebenarnya, ramai kawan-kawan blogger dah kecundang macam aku ! haha. blog dah 3 4 bulan tak hapdet ada tu sampai 1 year ago ... 2 years ago .. tapi ada yang istiqomah menghapdet tiap-tiap hari hapdet. entah hapo bondo yang update pun bondo samo jo macam kat blog lain. haha. kalau tak cinta jannah. Wawa Jenal kawin sorok-sorok.

Penonton yang dikasihi.



Ustaz Don Jr. ingin mengucapkan 

selamat bercuti kepada student UiTM, 

Tahniah kepada candidate terakhir PMR

kepada agas-agas yang berkeliaran,
pulanglah ke rumah.
engkorang buat tutorial pakai shawl pun kira okay

Dan kepada Candidate SPM,
jangan pilih Engineering landasan hidup
Jangan Pilih Jalan Hitam !!

p/s: *dancing*


0 comments:

Post a Comment